Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010

εδάφη πνεύματος και ψυχής…

Για χρόνια μας επιβαρύνει με αρνητικό φορτίο το περιβάλλον…

Η αναμέτρηση με τον εαυτό μας απαιτεί γενναιότητα… για να κερδίσουμε εδάφη πνεύματος και ψυχής…

«Η ειλικρινής ταπείνωση είναι ύψιστη αξιοπρέπεια.
Για να φτάσεις στην ταπείνωση σημαίνει πως έχεις διασχίσει πολλά βαλτονέρια κι ερημιές, πολλούς καυτούς αμμόλοφους και παγωμένες στέπες εντός σου...
έχεις μάθει καλά τον εαυτό σου ώστε να μην εξαρτάσαι σαν νευρόσπαστο από την κάθε γνώμη του καθενός, να μη θίγεσαι με το ελάχιστο...
οι ταπεινοί άνθρωποι λάμπουν από μια αρχοντιά που μας θέτει όριο, απόσταση σεβασμού.»
(Μ.Βαμβουνάκ
η)
Στην αρχή του δρόμου για να νικήσεις το θυμό ,
σωπαίνουν τα χείλη σου ενώ η καρδιά σου είναι ταραγμένη.
Στα μισά του δρόμου ,
σωπαίνουν οι σκέψεις σου , ενώ η ψυχή σου έχει ελαφριά ταραχή.
Και στο τέρμα
έχεις ακύμαντη γαλήνη, ενώ φυσούν ακάθαρτοι άνεμοι.

(Αγ. Ιωάννης της Κλίμακας)

32 σχόλια:

Unknown είπε...

Νομίζω πως βρίσκομαι στα μισά του δρόμου!
Ελπίζω να καταφέρω να φθάσω ως το τέρμα...
Αυτός είναι ο προορισμός μου!

Πόσο νόημα έχουν τούτα τα λόγια!

Τα φιλιά μου!

Roadartist είπε...

Θέλει πάρα πολύ δύναμη για να διατηρήσεις αλώβητη τη ψυχή σου με όλα όσα ακούγονται και γίνονται τριγυρω..
Το προσπαθώ πάρα πολύ, μα υπάρχουν στιγμές που πραγματικά κουράζομαι.
Καλησπέρα!

Unknown είπε...

θα πρέπει λοιπόν να έχουμε επιμονή και υπομονή!
Καλό απόγευμα και σε 'σένα!

Με τα φτερά της ψυχής είπε...

Γεια σου!Υπέροχη η Βαμβουνάκη έχω διαβάσει σχεδόν όλα τα βιβλία της.
Επέστρεψα φίλη μου θα τα ξαναλέμε λοιπόν!

Ειρήνη

Ανώνυμος είπε...

Αναζήτηση, η λέξη "ταπείνωση" δεν μ'αρέσει γιατί ταυτόχρονα συνεπάγεται μείωση της προσωπικότητας μας και δεν μπορώ να την συνδυάσω με την αξιοπρέπεια. Εκτός κι αν σαν ταπείνωση η Βαμβουνάκη(που μ'αρέσει πάρα πολύ) εννοεί την έλλειψη έπαρσης και αλαζονίας.
Όσον αφορά το δεύτερο κείμενο, συμφωνώ απόλυτα. Άλλωστε λένε πως όντας ικανός να διαχειριστείς ήρεμα μια στιγμή θυμού αποφεύγεις τις μετέπειτα τύψεις κι ενοχές. Και είσαι ήσυχος και ίσως και λίγο περήφανος για τον εαυτό σου.

PISTOS788 είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Σταλαγματιά είπε...

Εκεί είναι το μυστικό στην ικανότητα να γνωρίζεις τις πτυχές του χαρακτήρα σου.
Να μπορείς να ορίζεις εσύ τις εκφράσεις σου και όχι εκείνες εσένα.
Θέλει τρόπο όμως να το βρεις και ίσως λίγο κόπο : ))

Φιλί

PISTOS788 είπε...

Για να φτάσεις στην ταπείνωση σημαίνει πως έχεις διασχίσει πολλά βαλτονέρια κι ερημιές, πολλούς καυτούς αμμόλοφους και παγωμένες στέπες εντός σου...
έχεις μάθει καλά τον εαυτό σου ώστε να μην εξαρτάσαι σαν νευρόσπαστο από την κάθε γνώμη του καθενός, να μη θίγεσαι με το ελάχιστο...
ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ...ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ...
ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!

ANAZHTHΣH είπε...

με λένε Νατάσσα

Καλώς όρισες φίλη μου!
Δεν λένε ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός;Πόσο μάλλον να βρίσκεσαι στη μέση.
Καλό δρόμο να έχεις γλυκιά μου.

ANAZHTHΣH είπε...

Roadartist

Και στιγμές που κουραζόμαστε υπάρχουν και που σφάλλουμε...όμως είναι σπουδαίος ο αγώνας αυτός και μας έλκει...
Καλή δύναμη φίλη μου.

ANAZHTHΣH είπε...

Με τα φτερά της ψυχής

Καλή επάνοδο και καλή πορεία!
Χαρά μου έδωσες με την επιστροφή σου.
Φιλιά!

ANAZHTHΣH είπε...

Χρωματιστή ΄

Γλυκιά μου, αναφέρεται στην ταπεινοφροσύνη,όπως σωστά αναφέρεις την έλλειψη αλαζονείας,την επίγνωση των αδυναμιών σου...
Πράγματι σημαντικό να διαχειρίζεσαι τα συναισθήματά σου.
Φιλώ σε.

ANAZHTHΣH είπε...

Σταλαγματιά

Τέχνη είναι Σταλαγματιά μου, μαζί με εμπειρία και φώτιση...
Ανταποδίδω το φιλί.

ANAZHTHΣH είπε...

PISTOS788

Καλό βράδυ φίλε μου.

efhbos είπε...

Κατι που πρεπει να ξεπερασουμε ειναι η εξομολογηση...Δεν μας πειραζει οταν κανουμε κατι ανηθικο...Αλλα μας πειραζει αν το μαθουν οι αλλοι...!

zkcome είπε...

ΚΑΙ ΟΣΤΙΣ ΔΕΝ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟΝ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΠΙΣΩ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΣ ΕΜΟΥ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΤΕΛΕΙΑ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ.Ο ΤΑΠΕΙΝΟΣ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΛΑΜΠΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΒΡΕΙ ΤΟΝ ΦΩΤΕΙΝΟ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟ.

ΚΑΛΟ ΣΟΥ ΒΡΑΔΥ :)))

Argy57 είπε...

Η ταπείνωση έχει ως συνώνυμο τον εξευτελισμό. Τον ταπεινό άνθρωπο τον διακρίνει η ταπεινότης , η ταπεινοσύνη και η ταπεινοφροσύνη.
Όσο για το θυμό θεωρώ ότι είναι ένας αρνητικός παράγοντας στην ζωή του ανθρώπου.

Ανώνυμος είπε...

Η ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΓΑΒΡΙΗΛΙΑ ΕΧΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΙΟΥ-ΤΙΟΥΜΠ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟ ΟΡΑΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗΣ.

ΜΙΛΑΕΙ Η ΖΩΗ ΤΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ.

ΟΤΑΝ ΣΕ ΔΙΑΒΑΣΑ ΟΜΟΡΦΗ ΑΝΕΜΩΝΗ ΗΤΑΝ ΣΑΝ ΝΑ ΑΚΟΥΓΑ ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΗΣ!

ΣΕ ΑΓΑΠΩ ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΦΙΛΗ!Η ΚΑΡΑΜΕΛΑ ΣΟΥ,
ΘΥΜΑΣΑΙ?ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ ΠΡΙΝ 15 ΧΡΟΝΙΑ.ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΞΕΧΝΙΕΤΑΙ Ο ΚΑΛΟΣ ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ!

Γιώργος είπε...

Η ταπείνωση είναι η υψιστη αρετη στην Ορθόδοξη Εκκλήσια γιατι ενυπάρχει μαζί με την αγάπη.Ταπεινωση δεν είναι η εκμηδενιση της προσωπικότητας,αλλά η ανύψωση αυτής.Ταπεινός είναι ο άνθρωποε που τα πάντα αναθέτει στον Θεό και τον εμπιστευέται απόλυτα.Ο ταπεινός χριστιανός δεν νοιάζεται αν υβριστεί ή εξευτηλιστει δίοτι αυτό πιστευει ότι προέρχεται απο το Θεό.Έτσι οι ημέρςες του περνούν με συνεχεις δοξολογία στον Τριαδικό Θεό και με την Χάρη που πέρνει απο αυτόν πορεύεται ειρηνικά σε όλη του την ζωή.Καλή σου μέρα

Unknown είπε...

Kαλημέρα

Ταπείνωση.....
Πολύ σπουδαία λέξη στην εποχή
που ζούμε

Καλό πρωινό

ANAZHTHΣH είπε...

efhbos

Σοφός ο φίλος μου...
Καλό Σαββατοκύριακο καλέ μου.

ANAZHTHΣH είπε...

zkcome

Καλημέρα φίλε μου.

ANAZHTHΣH είπε...

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS

Όμορφα το τοποθετείς καλέ μου φίλε.
Καλό Σαββατοκύριακο.

ANAZHTHΣH είπε...

argy57

Πορευόμαστε προσπαθώντας να απαλλαγούμε από τα φορτία που κουβαλάμε...
Όμορφο Σαββατοκύριακο να έχεις φίλη μου.

ANAZHTHΣH είπε...

telitsa

Καλημέρα στην όμορφη Κρήτη μας.
Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις καλή μου τελίτσα.

ANAZHTHΣH είπε...

george-zampiakis

Ταπεινωση δεν είναι η εκμηδενιση της προσωπικότητας,αλλά η ανύψωση αυτής.

Έτσι είναι...καλημέρα.

ANAZHTHΣH είπε...

Sailor

Η εποχή μας φίλε μου μας προκαλεί να της αντισταθούμε.
Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις.

Διαβάτης είπε...

Όλυ μου , είναι τόσο εκλεκτές οι αναρτήσεις σου!
Σ΄ ευχαριστώ αγαπημένη μου . Με ξυπνάς από κάποιο λήθαργο κάθε φορά που σε διαβάζω.

Την αγάπη μου από τη Μεγαλόνησο,

Αργυρούλα

ΑΝΘΗ είπε...

Όλυ μου, διάβασα από σπουδαίους ανθρώπους και προσωπικά ενστερνίζομαι την άποψη ότι η ταπείνωση δεν είναι απλώς μια αρετή που περιγράφεται στο Θείο Ευαγγέλιο, είναι μια διάβαση, ένα σταυροδρόμι από το θάνατο στη ζωή. Κι όσο στενό είναι το σταυροδρόμι, τόσο πιο φωτεινός είναι ο προορισμός! Μήπως εκεί, στο πνευματικό μας δηλαδή ταξίδι, ανακαλύπτουμε τελικά την ψυχή μας;

ANAZHTHΣH είπε...

Διαβάτης

Αν συμβαίνει κάτι είναι γιατί Εκείνος σε αγαπά και σε νοιάζεται...
Σ΄ευχαριστώ κι εγώ που ήσουν εκεί όταν το χρειάστηκα...
Σε γλυκοφιλώ.

ANAZHTHΣH είπε...

ΑΝΘΗ

Ευλογημένη η στιγμή που θα ανακαλύψουμε την ψυχή μας και θα γευτούμε τη λύτρωση...
Τα φιλιά μου!